Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) – projekt kontynuowany
W listopadzie 2017 roku podczas obchodów Światowego Dnia przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) uruchomiliśmy kampanię edukacyjną „Włącz się w POChP” mającą na celu podnoszenie poziomu wiedzy i świadomości na temat tej choroby. Ideą naszych działań jest przybliżanie społeczeństwu zagadnienia poprzez pokazywanie, jak osoba z POChP się czuje oraz z jakimi trudnościami musi się zmagać na co dzień.
Cel:
Aktywności podejmowane w ramach kampanii mają na celu rozpowszechnienie wiedzy na temat POChP oraz zdrowotnych i społecznych skutków tej choroby, poprawę skuteczności wczesnego wykrywania POChP w grupach ryzyka oraz leczenia chorych, ograniczenia zachorowalności i umieralności z powodu POChP, promocję edukacji antynikotynowej i zdrowego stylu życia. Zależy nam, by jak najwięcej ludzi wiedziało co oznacza POChP, czym jest ta choroba oraz skąd się bierze, a pacjenci oraz ich bliscy znali sposoby prawidłowej kontroli objawów i radzenia sobie z POChP.
Rezultat:
Kampania została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc (PTChP).
W samym listopadzie i grudniu 2017:
- Zorganizowaliśmy konferencję prasową inaugurującą program, podczas której udział wzięło 4 ekspertów PTChP oraz 20 dziennikarzy, w tym przedstawiciele takich mediów, jak: Polskie Radio, PAP, Super Express, Pani, Wysokie Obcasy.
- Przeprowadziliśmy 2 badania opinii (ilościowe i jakościowe).
- Stworzyliśmy serwis internetowy kampanii wlaczsiewpochp.pl.
- Założyliśmy profile kampanii na portalach Facebook i YouTube.
- Zorganizowaliśmy 6 dniowy przejazd po 3 miastach Polski (Warszawa, Katowice, Kraków) obrandowanym punktem konsultacyjnym (w postaci trucka ze specjalną naczepą), w ramach którego:
- Udzielaliśmy konsultacji lekarskich
- Umożliwialiśmy testowanie specjalnego symulatora objawów POChP
- Przedstawialiśmy zmiany zachodzące we wnętrzu płuc pod wpływem palenia tytoniu dzięki stworzonej przez nas aplikacji VR
- O naszych działaniach informowano:
- W 17 publikacjach wygenerowanych bezpośrednio po konferencji (w tym materiały opublikowane przez PAP, Polskie Radio, Dziennik, MEdExpress, Puls Medycyny) oraz 6 publikacjach inspirowanych przekazami z konferencji (w tym w TVP Kraków oraz Gazecie Pomorskiej)
- W materiałach telewizyjnych w miastach, w których odbywał się roadshow (TVP Kraków i TVP Katowice)
- W materiałach reklamowych w Super Expressie (Warszawa, Katowice, Kraków) i dodatku do Rzeczpospolitej „Zdrowy Oddech”
- Za pomocą stworzonych przez nas animowanych spotów reklamowych w komunikacji miejskiej (Warszawa, Katowice, Kraków)